Hófehérke nem fél – a népharagon túl nincs mitől (VIDEÓ)

Minden kornak megvannak a legfontosabb klasszikusai. A Disney-féle új Hófehérke esélyesen nem lesz az, de ettől még nem is olyan borzalmas, mint amilyennek elkönyveltük.

A Disney újabb élő szereplős próbálkozása, a Hófehérke csalódást keltő nyitó hétvégét zárt.
A Disney újabb élő szereplős próbálkozása, a Hófehérke csalódást keltő nyitó hétvégét zárt: a bevételi adatok messze elmaradtak a stúdió elvárásaitól. A Hófehérke gyenge rajtja jól tükrözi a közönség egyre visszafogottabb lelkesedését a klasszikus mesék modern feldolgozásai iránt – írta meg a Világgazdaság.
A portál kifejti: a Hófehérke az Egyesült Államokban 43 millió dollárt volt képes termelni,
ami jócskán elmarad a korábbi Disney-adaptációk nyitó hétvégéitől.
A Box Office Mojo adatai szerint nemzetközi szinten további 44,3 millió dollárt hozott, így a globális összbevétel 87,3 millió dollárra emelkedett az első hétvégén. Figyelembe véve a film 250 millió dolláros gyártási költségét, ez az eredmény aggodalomra ad okot a stúdió számára, ugyanis valószínűleg hétről hétre egyre kisebb intenzitással fognak beülni rá az emberek.
Ezt is ajánljuk a témában
Minden kornak megvannak a legfontosabb klasszikusai. A Disney-féle új Hófehérke esélyesen nem lesz az, de ettől még nem is olyan borzalmas, mint amilyennek elkönyveltük.
„Ha a Hófehérke nyitó hétvégéjét összevetjük a Disney más élő szereplős filmjeinek a teljesítményével, érezhető a különbség. A 2019-es Aladdin például 91,5 millió dollárral nyitott csak az Egyesült Államokban, míg a 2017-es A szépség és a szörnyeteg 174,8 millió dolláros nyitó hétvégét produkált. Ezzel szemben a 2019-es Dumbo 45 millió dollárral kezdett, ami hasonló a Hófehérke eredményéhez, és végül az elefántos mese világszerte 353,3 millió dolláros bevételt ért el, 170 millió dolláros költségvetés mellett” – írja a gazdasági portál.
A Világgazdaság szerint borítékolni lehetett a Hófehérke bukását. három indokot sorolnak fel:
„A Disney számára a Hófehérke gyenge nyitó hétvégéje komoly pénzügyi kihívást jelenthet. A filmnek hosszú utat kell megtennie ahhoz, hogy megtérüljön a befektetés, figyelembe véve a magas gyártási költségeket és a marketingkiadásokat. Ugyanakkor nem példa nélküli, hogy egy film gyenge kezdés után hosszú távon sikeressé válik. A tavalyi Mufasa: Az oroszlánkirály például 35 millió dolláros nyitó hétvége után világszerte 950 millió dolláros bevételt ért el” – jegyzi meg a lap.
Ezt is ajánljuk a témában
A hamarosan bemutatásra kerülő, élőszereplős Hófehérke sztárja boldog, hogy latina hercegnő lehet, és nem gondolja, hogy az elégedetlenkedés ennek szól.
A cikkben arra is kitérnek, hogy sokba került a Disneynek a woke. Az elmúlt évtizedben ugyanis a Disney látványosan nyitott a társadalmi kérdések felé:
egyre több filmjük és sorozatuk hangsúlyozta a sokszínűséget, az LMBTQ-reprezentációt és az inkluzivitást.
Ez a törekvés azonban nem aratott osztatlan sikert – sőt, egyre több kritika éri a vállalatot azzal kapcsolatban, hogy az ideológiai irány túlhangsúlyozása már nemcsak kulturális, hanem pénzügyi károkat is okoz.
„Bob Iger, a Disney vezérigazgatója az éves részvényesi közgyűlésen csütörtökön megerősítette, hogy a Disney célja az inkluzív és inspiráló történetmesélés, ugyanakkor fontosnak tartják, hogy ne essenek túlzásokba a társadalmi szerepvállalás terén, és ne idegenítsék el a közönségüket.
Ezzel valójában burkoltan bevallotta, hogy a cégnek nem feltétlen térült meg az elmúlt évtized túlzó társadalmi aktivitása”
– írja a Világgazdaság.
Nyitókép: Fórum Hungary